Kadın & Sağlık 27.12.2021 14:01:52 961 defa okundu

Anemi hastaları dikkat: Tükkettiğiniz besinleri seçmelisiniz!

İşte Anemi hastalığına iyi gelen besinler…

Anemi, bir kişinin kırmızı kan hücresi (RBC) sayısı çok düşük olduğunda ve kandaki hemoglobin seviyesi normalin altına düştüğünde ortaya çıkar. Hemoglobin, hem (demir) ve globin (protein)'den oluşur. Bu elementlerin her ikisi de vücuda oksijen ve besin sağlamak için gereklidir. Semptomlar arasında eller ve bacaklarda karıncalanma hissi, depresyon, hafıza kaybı, yorgunluk ve halsizlik sayılabilir. Aneminin ana nedenlerinden bazıları demir, B12 vitamini veya folik asit eksikliğidir. Aneminiz varsa sağlıklı bir diyet planı çok önemlidir. Beslenmenize B12 vitamini, demir ve folik asit içeren besinleri eklemelisiniz.

Anemi ile savaşan en iyi 9 besin.

Soya fasulyesi

Fasulyenin tüm farklı çeşitleri harika bir demir kaynağıdır, ancak fayda sağlamak için onları uygun şekilde tüketmeniz gerekir. Fasulye, demir emilimini engelleyen fitik asit içerir. Fitik asit içeriğini azaltmanın en iyi yolu, fasulyeleri pişirmeden önce bir gece ılık suda bekletmektir.

Ayrıca soya fasulyesi, anemiyi azaltmaya yardımcı olan az yağlı, yüksek proteinli bir besindir.

Tam tahıllı ekmek

Tam tahıllı ekmek, vücudun demir eksikliği ile savaşması için ihtiyaç duyduğu hem olmayan demir için iyi bir kaynaktır. Tam tahıl demir içeriği yüksek olmakla birlikte, fitik asit formunda demir inhibitörlerine de sahiptir. Ancak tam tahıllı ekmek, tahıllar fermente edildikten sonra yapıldığından, fitik asit otomatik olarak azalır.

Kırmızı et

Kırmızı etler, bitki bazlı olmayan demirden daha kolay emilen demiri bakımından zengindir. Karaciğer, kanınızı demir ve B vitaminleri ile güçlendirmek için en iyi seçenektir. USDA'ya göre sığır karaciğeri, günlük demir ve B-12 vitamini gereksinimlerinizin yüzde 600'ünden fazlasına sahiptir.

Yumurta

Yumurta gibi proteinin yanı sıra çok sayıda antioksidan içeren yiyecekler, anemik bir durum sırasında kaybedilen vitaminleri yenilemeye yardımcı olur. Yumurta, çok az kalori ile cömert bir diyet besinidir. Bir büyük yumurta, kadınlar için yaklaşık %7 RNI (Referans Besin Alımı) ve erkekler için %11 RNI sağlayan yaklaşık 1 mg demir içerir.

C vitamini ile birlikte tüketildiğinde demirin asimilasyonu artar, bu nedenle yumurtanızla birlikte bir bardak portakal suyu için. Düzenli yumurta tüketimi ayrıca güçlü eklemler ve kemikler oluşturmaya yardımcı olur.

Fıstık ezmesi

Fıstık ezmesi iyi bir demir kaynağıdır. Sadece iki yemek kaşığı fıstık ezmesi 0.6 mg demir içerir. Yetişkin erkekler günde 8 mg, kadınlar ise günde 18 mg demire ihtiyaç duyarlar.

Ispanak

Ispanak gibi yeşil yapraklı sebzeler, C vitamininin yanı sıra iyi bir demir kaynağıdır. Ispanak ayrıca sağlıklı bir vücut için gerekli olan lif, A, B9, C ve E vitaminleri, kalsiyum ve beta-karoten içerir.

Pancar

Pancar, pişmiş bir sebze veya salata şeklinde kansızlıkla savaşmanın en iyi yollarından biridir. Taze pancar suyu da içebilirsiniz.

Pancar, iyi miktarda demir içeriği ile birlikte vücudu temizleme özelliğine sahiptir. İçeriğindeki besinler, vücudunuzda yeterli taze oksijen kaynağı sağlayan kırmızı kan hücrelerinin yenilenmesine ve yeniden etkinleştirilmesine yardımcı olur.

Domates

Domates gibi C vitamini açısından zengin besinler de kansızlıkla mücadeleye yardımcı olabilir. C vitamini vücudun demiri emmesine yardımcı olur. Günde en az bir kez bir bardak domates suyu içmeye veya iki domates tüketmeye çalışın. Demir emilimini engelleyebileceği için çay ve kahve gibi kafeinli içeceklerden kaçının.

Nar

Nar, C vitamini, demir, A ve E vitaminlerinin yanı sıra lif ve potasyum içerir. Narı, suyu da dahil olmak üzere herhangi bir biçimde yiyerek vücuttaki sağlıklı kan akışını koruyabilirsiniz. Nar, kanınıza demir sağlar ve böylece yorgunluk, baş dönmesi, halsizlik ve işitme kaybı gibi anemik semptomların azaltılmasına yardımcı olur.

Bu besinleri diyetinize eklemek, kansızlıkla mücadeleye ve genel sağlığı iyileştirmeye yardımcı olacaktır. Ayrıca bol su içmek, biraz güneş ışığı almak ve günlük egzersiz yapmak da önemlidir.

Yorumlar

Ad-Soyad
E-Mail
Yorum
Tüm Yorumlar
Tüm Yorumlar


SİZİ TANITALIM

Bilgilerinizi girerek, Dersimli Esnaf ağına dahil olabilirsiniz!

Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak, ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

BURAYA TIKLAYINIZ

DERSİMLİ ESNAFLARIMIZ

Burçlar

Günlük falınızı Okuyun

Astroloji.org 'un desteğiyle

HAVA DURUMU

ZİYARETÇİ İSTATİSTİKLERİ

 Bugün : 13407
 Dün : 26527
 Toplam : 47772559
 Ip No : 54.173.214.227