Kadın & Sağlık 2.11.2017 17:47:06 321 defa okundu

Zor Bir Günün Ardından Stresinizi Atmak İçin Yapabileceğiniz 6 Şey

İnsan kendine nefes alacak bir boşluk bulmakta çoğu zaman zorlanır. İşte yoğun bir günün ardından kendinizi rahatlatmak için evde yapabileceğiniz son derece kolay rahatlama yöntemleri.

Ama öncelikle şunu bilmelisiniz: İşi veya okulu orada bırakmaz ve o stresleri eve de getirirseniz yaptığınız hiçbir şey sizi rahatlatmaz. O yüzden eviniz tamamen sizin özel bölgeniz olmalı ve tüm stresler onun dışında kalmalı!

1) Radyo programları dinleyin!

Açın sevdiğiniz bir radyoyu, dinleyin herhangi bir programı. Oradaki insanların konuşmaları sizin beyninizi boşaltacak ve tüm dertlerinizden uzaklaştıracak. Kim bilir, belki yüzünüzü bile güldürecek? Bir deneyin!

 

2) Meditasyon aplikasyonu kullanın!

İndirin hoşunuza giden bir uygulamayı ve eve geldiğinizde en azından 5 dakika bile olsa meditasyon yapın. Çok şey değiştirecek bu küçük adım hayatınızda. Göreceksiniz.

 

3) Çay için!

Eve girdiğinizde kendinize en sevdiğiniz çayı demleyin, en sevdiğiniz bardağınız veya kupanıza onu koyun ve afiyetle için. Ama o sırada lütfen güzel şeyler düşünmeye çalışın! Ayrıca, çay içmenin çeşitli uyku problemlerine iyi geldiği bilimsel olarak kanıtlanmış bir durum. Aşırı stres altında olan insanların da uyku problemleri çektiğini de unutmazsak çay düşündüğünüzden çok daha fazla yarar sağlayacak size!

 

4) Aromaterapiye bir şans verin!

Kokulu mumlar, tütsüler, yağlar… Aromaterapi çeşitli güzel kokular aracılığıyla ruh-beden-zihin dengesi kurmayı amaçlar. Şimdi hayal edin: Sevdiğiniz bir kahveciye girdiğinizde burnunuza dolan o kahve kokusu, fırından gelen o yeni pişmiş ekmek kokusu, bahar ayları etrafımızı saran çiçek kokusu… Bu kokular ne zaman üzerimizde kötü bir etki bıraktı? Aksine, hep güzel şeyler hissettik güzel kokular duyunca. Peki bunu neden düzenli olarak, stresimizi azaltmak için yapmıyoruz? Sevdiğiniz kokularda mumlar veya tütsüleri evinize girdiğinizde yakın ve o güzel kokuların her yerinizi sarmasına izin verin!

 

5) Teknolojiye biraz ara verin!

Sosyal medya harika bir yer evet, sonsuz eğlence dolu. Fakat durum her zaman böyle değil. Sosyal medyada göreceğiniz herhangi bir şey bir anda hiç de hatırlamak istemediğiniz şeyleri aklınıza getirebilir ve bir anda tüm moralinizi yerle bir edebilir. Bu yüzden birazcık da olsa ondan uzaklaşmalı ve kendinizle baş başa kalmalısınız.

 

6) Stresinizi neyin tetiklediğini iyi bilin!

En ufak bir ses, bir görüntü veya kişi bile olabilir. Sizi neyin strese soktuğunu iyi bilin ve eve girdiğiniz anda ondan olabildiğince uzak durun. Yoksa dediğimiz gibi, stresten uzaklaşma seanslarınız sizin için eziyet haline bile gelebilir! Kendinizi iyi dinleyin ve uzak durmanız gereken şeyleri bilin!

Yorumlar

Ad-Soyad
E-Mail
Yorum
Tüm Yorumlar
Tüm Yorumlar


SİZİ TANITALIM

Bilgilerinizi girerek, Dersimli Esnaf ağına dahil olabilirsiniz!

Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak, ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

BURAYA TIKLAYINIZ

DERSİMLİ ESNAFLARIMIZ

Burçlar

Günlük falınızı Okuyun

Astroloji.org 'un desteğiyle

NÖBETÇİ ECZANE

HAVA DURUMU

ZİYARETÇİ İSTATİSTİKLERİ

 Bugün : 9825
 Dün : 14744
 Toplam : 20993487
 Ip No : 54.225.16.10