Kadın & Sağlık 29.1.2018 09:36:29 951 defa okundu

Soğan yemek için nedenleriniz var…!

A, B ve C vitaminleri ile potasyum, magnezyum, kalsiyum, sodyum, iyot, fosfor ve kükürt mineralleri bakımından oldukça zengin olduğu belirtilen soğanın faydaları sık sık haberlere konu oluyor. Şimdi de soğan yemek için 5 başlıca neden açıklandı.

İşte o 5 neden

İçerdiği sülfür kolesterol ve trigiliserid seviyesini düşürüyor, kanın pıhtılaşmasını engelliyor; dolayısıyla kalp sağlığına yararı bulunuyor.

Her gün tüketmenin kemik yoğunluğuna katkısı var. Özellikle de menopoz sürecinde kemikleri zayıflayan kadınlara çok yararlı. Menopoz nedeniyle kemikleri zayıflayan kadınlarda kalça ve diğer kemiklerin kırılma riskini düşürür.

Soğandaki antioksidan maddeler, iltihaplanmaya karşı bünyeyi korur. Bağışıklık sistemindeki akyuvarlara olan etkisiyle de bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudun iltihaplanmaya karşı direncini artırır. Az miktarda tüketilse bile, bazı kanser risklerini düşürür. Riski düşürdüğü kanser türlerinin başında yumurtalık kanseri ve bağırsak kanseri bulunuyor.

Soğan yemenin diğer yararları arasında kan şekeri seviyesini ayarlaması, bakteriyel enfeksiyona karşı bünyeyi koruması gibi olumlu etkileri bulunuyor.

Yorumlar

Ad-Soyad
E-Mail
Yorum
Tüm Yorumlar
Tüm Yorumlar


SİZİ TANITALIM

Bilgilerinizi girerek, Dersimli Esnaf ağına dahil olabilirsiniz!

Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak, ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

BURAYA TIKLAYINIZ

DERSİMLİ ESNAFLARIMIZ

Burçlar

Günlük falınızı Okuyun

Astroloji.org 'un desteğiyle

HAVA DURUMU

ZİYARETÇİ İSTATİSTİKLERİ

 Bugün : 7068
 Dün : 8290
 Toplam : 24888949
 Ip No : 54.80.87.62