Kadın & Sağlık 28.2.2018 18:56:35 418 defa okundu

Ara öğünlerdeki risk

Beslenme Uzmanı Dr. Gökalp Müstecaplıoğlu, sağlıklı beslenme ve zayıflayabilmek için günde üç ana öğün yemek yemenin yeterli olduğunu söyledi.

Doktor Müstecaplıoğlu; kiloyu oluşturan malzemenin kemikler, kaslar, bağ dokuları, iç organlar, yağlar ve su olduğunu, ancak bu malzemelerden sadece bedensel yağın, bizi hasta ettiğini, hipertansiyon, kalp, diyabet gibi önemli hastalıklara neden olduğunu belirttikten sonra, sadece bedensel yağ oranını azaltarak zayıflamanın doğru olduğunu savundu.

 

Metabolizmayı bozuyor

Beslenmede doğru bildiğimiz bir dizi yanlıştan birinin de ara öğün kullanma konusu olduğunun altını çizen Müstecaplıoğlu, “Ara öğünler aslında bizi zayıflatmaya çalışırken, aynı anda insülin hormonunun salgılanmasını artırarak bize zarar vermektedir. İnsülin fazla salgılandığı zaman vücudumuza ‘yağlarını koru ve fazladan enerji varsa onları yağa çevir’ mesajı veren bir hormondur. Bu da zayıflamaya çalışırken aslında metabolizmamızın bozulması demektir. Önemli olan kilo kaybı değildir, önemli olan yağdan kaybederek zayıflamış bir bedene sahip olmaktır” şeklinde konuştu.

 

Üç öğün yeterli

“İnsanoğlu milyonlarca yıl iki ya da üç öğün beslenerek bugünlere gelmiştir. Karaciğerimiz, safra kesemiz, pankreasımız bizim milyonlarca yıl iki ya da üç öğün beslenme üzerine evrimleşmiştir. Dolayısıyla biz istiyoruz diye pankreasın, safra kesesinin, karaciğerin ve diğer organlarımızın çalışma düzeni değişmeyecektir. Ara öğünler bu düzene aykırı bir beslenme modelidir. Sonuç olarak söylersek, bugün üç öğün beslenme modeli metabolizmamız için en uygun beslenme modelidir” diye konuşan Dr. Müstecaplıoğlu, “Kilo vermek yağdan kurtulma şeklinde olmalıdır ama bunun metodu herkese göre değişir. Şekeri, kalbi, troidi, hipertansiyonu olan var, olmayan var. Kişinin kan değerlerine ve metabolizmasının çalışma düzenine bakılarak o kişinin mevcut durumuna göre ihtiyacı olan gıdayı vermek gerekir. Üç ana öğün ve her öğünde doğru ve yeterli dozda gıda alırsak, vücut sağlıklı zayıflamayı kendi kendine gerçekleştirir. Formül, üç ana öğün beslenmek ve bu öğün aralarının beşer saat olmasıdır” dedi.

Yorumlar

Ad-Soyad
E-Mail
Yorum
Tüm Yorumlar
Tüm Yorumlar


SİZİ TANITALIM

Bilgilerinizi girerek, Dersimli Esnaf ağına dahil olabilirsiniz!

Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak, ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

BURAYA TIKLAYINIZ

DERSİMLİ ESNAFLARIMIZ

Burçlar

Günlük falınızı Okuyun

Astroloji.org 'un desteğiyle

HAVA DURUMU

ZİYARETÇİ İSTATİSTİKLERİ

 Bugün : 11121
 Dün : 15712
 Toplam : 24256980
 Ip No : 54.166.233.99