Kadın & Sağlık 7.9.2017 09:08:50 981 defa okundu

Aç karnına yapılmaması gereken 9 şey

‘Ne yersen osundur’ deyimi herkes tarafından bilinir. Yemekten önce yaptıklarımızın sağlığımıza etkisi büyüktür. Şimdi size aç karnına yapılmaması gerekenleri söyleyeceğiz.

Kahve tüketmek

Aç karnına tüketildiğinde, kafeinsiz kahve bile içeriğindeki asit nedeniyle mide ekşimesine ve bazı sindirim sorunlarına neden olabilir. Kahvaltıyı kahve ile geçiştirmek ise serotonin eksikliğine ve gün boyu etkisini sürdürecek bir karamsarlığa neden olabilir.

 

Tavsiye: Sabahları kalkar kalkmaz kahve içmeden yapamıyorsanız, kahvenizi süt ya da kahve kremasıyla yumuşatın. Soğukta kurutulmuş kahve yerine doğal kahve tüketebilirsiniz.

 

İltihap sökücü kullanmak

Kan sulandırıcı, paracetamol ve benzeri steroid içermeyen antibiyotikler aç karnına kullanılmamalıdır. Bu tür ilaçların aç karna kullanımı ilacın etkisini azaltmakla birlikte mide kanaması gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açar.

 

Tavsiye: Bu ilaçların süt veya bol su ile alımı, ilaçların olası rahatsız edici etkisini azaltmaya yardımcı olur.

 

Sakız çiğnemek

Sakız çiğnerken üretilen sindirme asidi, boş mide duvarını zedeleyerek gastride neden olabilir.

 

Tavsiye: Doğal şeker içeren sakızları tercih edin ve mideniz dolu bile olsa 10 dakikadan fazla sakız çiğnemekten kaçının.

 

Uyumak

Açlık ve düşük glikoz seviyesi, derin uykuya dalmamızı zorlaştırdığından suni bir uyku geçirmemize ve erken uyanmamıza neden olur. İşin ilginç yanı, uykusuzluk da açlık hormonlarımızı tetikler. Akşam yemeğini atladığımız bir günün ertesi günü bu yüzden daha çok yeriz.

 

Tavsiye: Uyumadan önce tıka basa yemek pek de iyi bir fikir değil. En iyi çözüm magnezyum ve kalsiyum içeren süt ürünleri tüketmek gibi görünüyor.

 

Yoğun egzersiz

Boş mideyle yapılan egzersizin daha çok kalori yaktığına dair bir iddia var. Gerçekte ise bu yağ kaybını etkilemiyor. Diğer taraftan kas kaybı bir gerçek. Vücutta enerji açığı olacağından yaptığınız egzersizin verimliliği azalacaktır.

 

Tavsiye: Ağır idman yerine aerobik egzersizler yapın. Sindirim sorunu yaşıyorsanız, herhangi bir egzersizden önce küçük atıştırmalıklar tüketin.

 

Alışveriş yapmak

Hepimiz biliyoruz ki açken ihtiyacımızdan fazlasını alışveriş yaparız. Araştırmalara göre, beynimizden geçen ‘yemek istiyorum.’ mesajı ‘istiyorum.’ a dönüşüyor böylece kişiyi alışveriş yapmaya tetikliyor.

 

Tavsiye: Önceden bir alışveriş listesi yapmanın yanı sıra nakit ödemekte sizi fazla harcamaktan kurtarır.

 

Narenciye suyu içmek

Narenciye meyvelerinin içerisindeki asit ve yoğun lifler, boş mideyi rahatsız eder. Özellikle gastriti olan ya da gastrite yatkınlığı olanlar için tetikleyici bir etkisi olduğundan tehlikeli olabilir.

 

Tavsiye: Taze sıkılmış narenciye suyu seyreltildiği takdirde oldukça yararlıdır.

 

Tartışmak

Araştırmalar açlığın bizi daha sinirli yaptığını kanıtlıyor.

Duygularımızı kontrol edebilmemiz için enerji sarf etmemiz gereklidir ve midemiz boş olduğunda bu enerji olmadığından sakin kalmak zorlaşır.

 

Tavsiye: Eğer bir tartışma öncesi yemek yemeye vaktiniz yoksa ılık bir şeyler için. Bu konuşmanızı daha barışçıl yönde etkileyecektir.

 

Alkol tüketmek

Boş midede alkol emilimi iki katına çıkar ve alkolün etkisi damardan verilmiş gibi olur. Buna karşın, alkolün etkisini kaybetmesiyle ortaya çıkan akşamdan kalmışlık daha ağır geçer.

 

Tavsiye: Eğer içerisinde bulunduğunuz ortam alkol tüketmenizi gerektiriyorsa, emilimi daha yavaş olacağından karbonlanmamış içkileri tercih edin. Hiç olmadı tercihen içinde tereyağı olan küçük bir sandviç yemenizde yarar var. (Kaynak: Pembe Nar)

Yorumlar

Ad-Soyad
E-Mail
Yorum
Tüm Yorumlar
Tüm Yorumlar


SİZİ TANITALIM

Bilgilerinizi girerek, Dersimli Esnaf ağına dahil olabilirsiniz!

Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak, ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

BURAYA TIKLAYINIZ

DERSİMLİ ESNAFLARIMIZ

Burçlar

Günlük falınızı Okuyun

Astroloji.org 'un desteğiyle

NÖBETÇİ ECZANE

HAVA DURUMU

ZİYARETÇİ İSTATİSTİKLERİ

 Bugün : 5424
 Dün : 17002
 Toplam : 21028197
 Ip No : 54.167.253.186